Закінчив у 1997 році Хмельницьке педагогічне училище (спеціальність «Початкове навчання» з додатковою кваліфікацією «організатор спортивних секцій та клубів»), у 2002 році – Технологічний університет Поділля (спеціальність – 7.010104 «Професійне навчання. Технологія і обладнання автоматизованого виробництва в машинобудуванні та приладобудуванні»; кваліфікація: інженер-педагог). У 2004 р. здобув освітній рівень магістра за спеціальністю 8.010104 «Професійне навчання. Технологія і обладнання автоматизованого виробництва в машинобудуванні та приладобудуванні» та отримав кваліфікацію: інженер-педагог-дослідник.
Науково-педагогічну діяльність у Хмельницькому національному університеті розпочав у 2003 році на посаді асистента кафедри теорії та методики трудового і професійного навчання, 1.09.2007 р. – переведений на посаду старшого викладача тієї ж кафедри. На посаду доцента призначений 1.09.2011 р. Загальний педагогічний стаж 15 років.
Дисертацію захистив 23 березня 2010 року в Українській інженерно-педагогічній академії (м. Харків). Номер диплому ДК №062067 від 6 жовтня 2010 року. Тема дисертації – «Формування фахових знань майбутніх інженерів-педагогів у процесі навчання будови автомобіля засобами рекурсивних моделей». Спеціальність: 13.00.02 – Теорія та методика навчання (технічні дисципліни).
Вчене звання доцента кафедри теорії та методики трудового і професійного навчання отримав 25 лютого 2016 року. Номер атестата 12ДЦ №047150.
Протягом останніх п’яти років опубліковано 12 праць, з них 3 навчально-методичного характеру та 9 наукового, у тому числі 1 монографія і 5 статей у фахових виданнях.
Досліджує проблеми структурування змісту навчального матеріалу дисциплін професійної підготовки інженерів-педагогів транспортного профілю.
Підвищення кваліфікації (стажування)
- міжнародне стажування організоване Європейською лігою професійного розвиту разом з Економічним Університетом у м. Краків та Малопольською школою державного управління у м. Краків (Польща) терміном з 19.09.2022 р. до 28.10.2022 р. відповідно до наказу від 16.09.2022 № 180-КП (180 год.)
- підвищення кваліфікації за програмою «Підготовка грантової заявки – від теорії до практики» у березні-травні 2021 року відповідно до наказу від 20.05.2021 № 120-КП (30 год.)
- інформальне підвищення кваліфікації у 2021 році (12 год.):
- сертифікат про участь у круглому столі. Development and implementation of partnership based governance mechanisms in vocational teacher training: concepts of effective functioning. Термін 11-12.03.2021. Українська інженерно-педагогічна академія м. Харків Erasmus+ Programme of the European Union №UEPA-RT2-2021-052
- в Національному педагогічному університеті імені М.П. Драгоманова терміном з 02.05.2018 р. до 01.06.2018 р. відповідно до наказу від 23.04.2018 р. №96-КП
- курси за програмою «Проектування освітніх програм в контексті стандартів вищої освіти» відповідно до наказу від 07.11.2018 №155
Навчальні дисципліни
- Методика професійного навчання
- Педагогічне проектування
- Технологічне проектування підприємств автомобільного транспорту
- Організація і управління дорожнім рухом
- Основи інженерно-педагогічної творчості
- Проектна діяльність
Список наукових та навчально-методичних праць
Статті опубліковані у періодичних виданнях, які включені до наукометричних баз
- Iryna Rozhdestveska, Hennadii Leshchenko, Olena Kovalova, Yana Chaika, Mykhailo Kharlamov, Ivan Hernichenko. THEORETICAL FOUNDATIONS OF DISTANCE EDUCATION ON THE INTERNET // Laplage em Revista (International), vol.7, n. 3, Sept. – Dec. 2021, p.629-633 (ISSN: 2446-6220).
Статті опубліковані у фахових виданнях України
- Герніченко І. І. Перспективи розвитку дистанційного навчання в Технологічному університеті Поділля / М. П. Мазур, Г. В. Красильникова // Зб. наук. праць. – Хмельницький : Видавництво Національної академії ПВУ. – 2002. – Ч. ІІ, № 21. – С. 252–255.
- Герніченко І. І. Моделі представлення знань технічних дисциплін / І. І. Герніченко // Проблеми інженерно-педагогічної освіти : зб. наук. праць. – Харків : Українська інженерно-педагогічна академія (УІПА), 2006. – Вип. 14–15. – С. 64 –72.
- Герніченко І. І. Концептуальні засади формування фахових знань на основі державних стандартів вищої освіти / І. І. Герніченко // Зб. наук. праць / Державна прикордонна служба України. Національна академія Державної прикордонної служби України імені Б. Хмельницького. – Хмельницький : НАДПСУ, 2009. – №48/2. – С. 21–24.
- Герніченко І. І. Концептуальні засади формування фахових знань на основі державних стандартів вищої освіти / І. І. Герніченко // Зб. наук. праць / Державна прикордонна служба України. Національна академія Державної прикордонної служби України імені Б. Хмельницького. – Хмельницький : НАДПСУ, 2009. – №48/2. – С. 21–24.
- Герніченко І. І. Рекурсивна модель змісту навчального матеріалу як засіб вдосконалення професійної підготовки фахівця / І. І. Герніченко // Проблеми інженерно-педагогічної освіти : зб. наук. праць. – Харків : Українська інженерно-педагогічна академія (УІПА), 2009. – Вип. 24–25. – С. 101–110.
- Герніченко І. І. Рекурсивний принцип структурування змісту технічних дисциплін. – Ученые записки Крымского инженерно-педагогического университета. – Симферополь, – Вип. 45. – С. 45–50.
- Герніченко І. І.Засоби представлення фахових знань з технічних дисциплін / І. І. Герніченко // Вісник Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка. Серія: Педагогічні науки. – 2015. – Вип. 29. – С. 199–206.
- Каньковський І. Є., Герніченко І. І. Діагностика якості професійної підготовки інженера-педагога автомобільного профілю / І. Є. Каньковський, І. І. Герніченко // Вісник Національної академії Державної прикордонної служби України. Серія: Педагогіка (електронне видання). – 2015. – Вип. 5. – 13 с.
- Каньковський І. Є., Герніченко І. І. Педагогічна практика як складова професійної підготовки інженера-педагога автомобільного профілю / І. Є. Каньковський, І. І. Герніченко // Освіта дорослих: теорія, досвід, перспективи : зб. наук. праць / редкол. Л.Б. Лукянова (голова) та ін.; Інститут пед. освіти і освіти дорослих НАПН України. – К. ; Ніжин : ПП Лисенко М. М., 2015. – Вип. 2 (11). – С. 65–72.
- Герніченко І. І. Підходи до структурування навчального матеріалу технічних дисциплін // Педагогічний дискурс : зб. наук. праць / гол. ред. І. М. Шарабура. – Хмельницький : ХГПА, 2015. – Вип. 19. – С. 117–124.
Монографії
- Проектування процесу професійного навчання у закладах профтехосвіти : монографія ; за ред. Н. Г. Ничкало. – Київ–Хмельницький : ХНУ, 2009. – 264 с.
- Герніченко І. І. Формування фахових знань майбутніх інженерів-педагогів у процесі навчання будови автомобіля засобами рекурсивних моделей : монографія / І. І. Герніченко, М. І. Лазарєв. – Харків : УІПА. – – 176 с.
Матеріали конференцій
- Герніченко І. І. Нелінійне структурування навчального матеріалу при розробці дистанційних курсів дисциплін / І. І. Герніченко, Г. В. Красильникова // Професійне становлення особистості: проблеми і перспективи : матеріали ІІ міжнар. наук.-практ. конф., 17–18 жовт. 2003 р. – Хмельницький : ТУП, 2003. – С. 364–369.
- Буйняк О. Д. Аналіз критеріїв якості тестових завдань / О. Д. Буйняк, І. І. Герніченко // Професійне становлення особистості: проблеми і перспективи : міжнар. наук.-практ. конф., 17–18 жовт. 2005 р.– Хмельницький : ХНУ, 2005. – С. 79–84.
- Герніченко І. І. Про репрезентацію та формування декларативних та процедурних знань / І. І. Герніченко // Професійне становлення особистості: проблеми і перспективи : міжнар. наук.-практ. конф., 17–18. жовт. 2005 р. – Хмельницький : ХНУ, 2005. – С. 117–118.
- Герніченко І. І. Засоби представлення знань про предметну галузь технічних дисциплін / І. І. Герніченко // Професійне становлення особистості: проблеми і перспективи : міжнар. наук.-практ. конф., 22–24 жовт. 2009 р. – Хмельницький, 2009. – С. 160–163.
- Герніченко І. І. Комплексний кваліфікаційний іспит як засіб діагностики якості професійної підготовки інженера-педагога автомобільного профілю / І. І. Герніченко // Професійне становлення особистості: проблеми і перспективи : тези доп. ІХ міжнар. наук.-практ. конф., (Хмельницький, 9–10 листоп. 2017 р.) / ред. кол.: Н. Г. Ничкало, М. Є. Скиба, В. О. Радкевич [та ін.]. – Хмельницький : ХНУ, 2017. – С.225–226.
- Герніченко І. І. Готовність вчителів технологій до поєднання трудового і екологічного виховання / І. І. Герніченко // Професійне становлення особистості: проблеми і перспективи : тези доп. Х міжнар. наук.-практ. конф. – Хмельницький : ХНУ, 2019 – С.91–92.
- Омельчук В., Колєсниченко Є., Герніченко І. Аналіз засобів подання змісту навчального матеріалу дисципліни «Автомобілі» // Професійне становлення особистості: проблеми і перспективи: тези доп. Х міжнар. наук.-практ. конф. – Хмельницький: ХНУ, 2019 – С.100-101
- Радзієвський В, Качан О., Герніченко І. Принципи відбору та структурування навчального матеріалу дисципліни «Автомобілі»// Професійне становлення особистості: проблеми і перспективи: тези доп. Х міжнар. наук.-практ. конф. – Хмельницький: ХНУ, 2019 – С.102-103.
Статті у вітчизняних наукових журналах і збірниках наукових праць
- Герніченко І. І. Вимоги до розроблення методичних систем формування фахових знань технічних дисциплін / І. І. Герніченко // Професійне становлення особистості : психолого-педагогічний науковий журнал. – 2013. – № 2. – С. 66–73.
Методичні розробки
- Конспект лекцій з курсу «Технологічне проектування автотранспортних підприємств» / Укладач: І.І.Герніченко – Хмельницький: ХНУ, 2019. – 140 с. (електронне видання).
- Педагогічна практика в закладах професійної освіти : програма та методичні рекомендації до її проведення для студентів спеціальності 015.36 «Професійна освіта (Технологія виробів легкоїпромисловості)» / упоряд.: Г. В. Красильникова, В. В. Білик, І. І. Герніченко, І. А Дрозіч.Хмельницький : ХНУ, 2020. – 28 с.
- Організація навчального процесу в закладах професійної освіти : методичні вказівки до виконання курсової роботи для студентів спеціальності 015.36 «Професійна освіта (Технологія виробів легкої промисловості)» /уклад.: Г. В. Красильникова, І. І. Герніченко. Хмельницький, ХНУ, 2021. – 28 с.
- Стажувальна практика в закладах професійної освіти : програма і методичні рекомендації для студентів спеціальності 015.36 «Професійна освіта (Технологія виробів легкої промисловості)» / уклад.: Г. В. Красильникова, В. В. Білик, І. І. Герніченко, І. А Дрозіч. Хмельницький: ХНУ, 2021. – 27 с.
- Педагогічна практика в закладах вищої освіти : програма і методичні рекомендації для студентів спеціальності 015.36 «Професійна освіта (Технологія виробів легкої промисловості)» / уклад.: І. В. Андрощук, Г. В. Красильникова, І. П. Андрощук. Хмельницький : ХНУ, 2020. – 20 с.