7 березня 2023 р. к.пед.н., доцент кафедри технологічної та професійної освіти і декоративного мистецтва Вікторія Хренова взяла участь в онлайн-зустрічі з питань організації інклюзивної освіти у Вищому художньому професійному училищі № 19 смт. Гриців Хмельницької області, організованої за ініціативи Інституту професійної освіти НАПН України.
Директор Грицівського вищого художнього професійного училища № 19, Валентина Верещагіна розповіла про перспективи запровадження у закладі освіти професійної підготовки осіб з особливими освітніми потребами з професій швейного профілю та художніх промислів і ремесел.
Директор Інституту професійної освіти НАПН України, доктор педагогічних наук, професор, дійсний член (академік) НАПН України Валентина Радкевич зазначила, що створення сприятливих умов для навчання і всебічного розвитку здобувачів професійної освіти з різним рівнем здоров’я та освітніми потребами є проблемою державного значення. Це зумовлює необхідність удосконалення нормативно-правового забезпечення такої підготовки, створення безбар᾽єрного освітнього середовища, умов для ефективного медичного та психологічного супроводу, розроблення відповідного навчально-методичного забезпечення, модернізації матеріально-технічної бази закладу П(ПТ)О тощо.
В ході обговорення перспектив впровадження інклюзивної освіти у закладах професійної професійно-технічної освіти, учасники круглого столу з Інституту професійної освіти НАПН України (заступник директора з наукової роботи, доктор педагогічних наук, професор Микола Пригодій, заступник директора з науково-експериментальної роботи, доктор педагогічних наук, доцент Людмила Єршова, учений секретар, доктор педагогічних наук, доцент Людмила Базиль, старший науковий співробітник лабораторії зарубіжних систем професійної освіти і навчання, кандидат педагогічних наук, старший дослідник Світлана Кравець, старший науковий співробітник лабораторії технологій професійного навчання, кандидат педагогічних наук Оксана Лапа та ін.) закцентували увагу на важливості моніторингових досліджень щодо контингенту здобувачів освіти з особливими потребами; налагодженні співпраці з інклюзивно-ресурсними центрами, закладами вищої освіти, органами місцевого самоврядування, районними, обласними адміністраціями та громадськими організаціями з питань розвитку інклюзивної професійної освіти; розвитку готовності педагогічних працівників до психолого-педагогічної роботи в інклюзивних групах з урахуванням диференційованого підходу до вибору методів, технологій навчання, орієнтованих на досягнення здобувачами освіти успіху за результатами діяльності та соціального ефекту.
Викладачі Київського вищого професійного училища швейного та перукарського мистецтва Ірина Романюк, Марія Попова та ін. поділилися досвідом організації інклюзивного навчання, зосередивши увагу на особливостях формування інклюзивних груп, реалізації освітніх програм, організації виробничого навчання та виробничої практики та інших важливих аспектах реалізації інклюзії.
За підсумками зустрічі було окреслено перспективні напрями щодо обміну досвідом, організації експериментальної роботи, проведення всеукраїнської науково-практичної конференції з актуальних питань організації інклюзивного навчання здобувачів професійної освіти. Започаткування на базі Грицівського вищого художнього професійного училища № 19 проведення щорічного Всеукраїнського фестивалю художніх промислів і ремесел із залученням відомих українських митців, діячів у сфері культури, образотворчого та народного мистецтва, а також педагогів художніх і мистецьких закладів освіти.
Інформація з сайту Інституту професійної освіти НАПН України